maandag 2 oktober 2017

Tis altijd net anders

Mag ik je auto gebruiken, vroeg ik aan broer, om de barkrukken op te halen die we via Marktplaats hebben gekocht in Grootebroek?
Natuurlijk.
Als dank waste en poetste ik de auto, niets stond een gesmeerde actie in de weg.

Zaterdagochtend de krukken ophalen. Ik wil de autodeur openen. Niks daarvan.
Ouderwets de sleutel geprobeerd en ja, de deur gaat open.
Starten: niets.
Broer bellen. Die ligt nog in het ziekenhuis maar kan gewoon de telefoon opnemen.
Oei, nou, dat ik heb ik nog nooit gehad. Ondanks het overleg krijgen we de auto niet aan de praat.

Komt net buurman langs en Rick vraagt of die met ons de barkrukken wil ophalen.
Geen probleem.

Dus staan er drie mooie krukken in de kamer.


Vorige week schreef ik over een mooi blauw bankje dat we hadden gekregen.
Zaterdagmiddag hadden we een afspraak met de eigenaar van ons appartement om te kijken of we nog wat zaken wilden overnemen.
Hebben jullie misschien interesse in de rode bank?
Wij keken elkaar aan en dat zie je dan aan elkaars snuitje: ja, dat willen we wel.
Dus nemen we de bank over. Maar wat doen we nu met dat blauwe bankje? Contact opgenomen met de schenkster van de bank en we mogen hem weggeven aan iemand anders of aan een goed doel.

Als we terug zijn in Spanje gaat Rick 25 oktober weer naar Nederland om een paar dagen te werken. Dat is op zich allemaal wel te doen maar mijn verjaardag is 26 oktober.
Wat wil je hebben voor je verjaardag?
Oei dat is lastig want ik heb voor mezelf een beetje last dat er vanaf nu geen geld meer in het laatje komt maar er alleen maar geld wordt uitgegeven.
Volgens mij moet je maar een Ipad vragen want je moppert wel veel over de oude.
Bijna drie weken heb ik lopen dubben. Ik wil het wel maar ik vind het zo duur.
Vanmorgen was ik er eindelijk uit en vanmiddag togen we naar de Apple store.
Een uiterst vriendelijk en behulpzame jongen hielp ons.
Ik stelde een paar vragen, onder andere over de Icloud, waar keurig antwoord op werd gegeven. Ik kan de gegevens wel voor u overzetten hoor.
Kijk, daar word ik dan helemaal blij van, waarna er volgde: daar rekenen we 35 euro voor.

Gewoon doen, zegt Rick, we kunnen het tenslotte niet meer aan de Appledeskundige overbuurman vragen.

Een paar weken geleden plukte ik verschillende soorten bessen in het park. Sleedoornbessen, vlierbessen, rozenbottels, meidoornbessen en nog wat bramen.
De sleedoornbessen moesten een vorst periode ondergaan om het oxaalzuur gehalte te verlagen dus zette ik de hele pan met vruchten in de vriezer.
Vanmorgen tijd om de boel tot jam te verwerken.
Kook, kook, pruttel, pruttel. Natuurlijk merk ik het ook maar hoop dat het wel weg zou gaan. Tot Rick riep: wat stinkt er zo?
Er kwam een chemische lucht uit de pan. Niets fruitigs.
De boel maar in de tuin gegooid dan kan het composteren.


Maar we zitten samen lekker bij de brandende kachel op een prachtig blauw bankje en ik knoei heerlijk op mijn verjaardagskado.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: